Selected Publications
Books
- Barysevich, A., D’Arcy, A., & Heap, D. (2011). Proceedings of Methods XIV (Vol. 57), Germany: Peter Lang.
Academic Articles (Peer-Reviewed)
- Barysevich, A. (2023). Didactization of L2 French variation in a complex context. In CALL for all Languages – EUROCALL 2023 Short Paper (pp. 171-176). 15-18 August 2023, University of Iceland, Reykjavik. https://doi.org/10.4995/EuroCALL2023.2023.16982.
- Barysevich, A. et Costaris, C. (2021). Traducteurs automatiques neuronaux comme outil pédagogique : DeepL dans l’apprentissage de français L2/LE. Nouvelle Revue Synergies Canada, 14, 1-16. https://doi.org/10.7202/1084953ar.
- Barysevich, A. et Fortin-Choquette, R. (2021). Enseigner la poésie engagée de façon engageante : Instagram. Nouvelle Revue Synergies Canada, 14, 1-24. https://doi.org/10.7202/1084956ar.
- Barysevich, A. & Smeets, L. (2021). Fundamentals of Language and Language Learning: A Collaborative Initiative for the Implementation of a Common Online Training Component in the First-Year Language Curriculum [Scientific Report]. Nouvelle Revue Synergies Canada, 14, 1-18. https://doi.org/10.7202/1084959ar.
- Lebel, M.-E., Barysevich, A. et Viswanathan, U. (2018). Le groupe de discussion et le suivi des pairs : un outil pour transposer le CECR à la classe de langue seconde. The Canadian Modern Language Review/La Revue Canadienne des Langues vivantes, 74(4), 650-670. https://doi.org/10.3138/cmlr.2017-0025.
- Viswanathan, U., Lebel, M.- E. et Barysevich, A. (2018). Un dispositif pour promouvoir et soutenir l’authenticité des interactions en classe de langue seconde. Nouvelle Revue Synergies Canada, 11, 1-8.
- Lebel, M.-E., Viswanathan, U. et Barysevich, A. (2017). Interaction orale et production écrite : inférer pour mieux communiquer. Cahiers de praxématique, 68, 1-14. https://doi.org/10.4000/praxematique.4577.
- Barysevich, A., Lebel, M.-E. et Viswanathan, U. (2016). Stratégies de communication et de négociation du sens dans un cours de français à vocation universitaire: étude de cas. Cahiers de l’APLIUT, 35(1). https://doi.org/10.4000/apliut.5300.
- Barysevich, A. et Lebel, M.-E. (2016). Action, tâche, genres de texte et apprentissage expérientiel : l’Ecole de Toronto. Langues modernes, 3, 77-83.
- Barysevich, A. (2012). Lexical variation in contact language situation: Identity or social conditioning?. Proceedings of the XIVth International Conference on Methods in Dialectology, 57, 293-305.
Book Reviews
- Barysevich, A. & Asahi, Y. (2012). Review on the Fourteenth International Conference on Methods in Dialectology. [Review of the book]. Dialectologia, 8.
- Barysevich, A. et Heap, D. (2010). Les Lectures de l’Atlas linguistique de la France de Gilliéron et Edmont. Du temps à l’espace. [Compte rendu du livre Les Lectures de l’Atlas linguistique de la France de Gilliéron et Edmont. Du temps à l’espace]. Dialectologia, 1.